Skip to main content

Gefeliciteerd met je nieuwe motorhome! Wij wensen je vele veilige en plezierige kilometers toe. Deel gerust een foto van je motorhome op onze Facebook- of Instagrampagina en vertel ons je reisverhalen. Voordat je vertrekt, willen we je enkele belangrijke zaken meegeven. 

 

1) Garantie 'chassis' opstarten

Het is belangrijk dat je de garantie voor het chassis activeert door je binnen de twee weken na levering aan te melden bij de garage naar keuze. De officiële merkverdeler heeft volgende documenten of gegevens nodig om je voertuig in hun systeem te registreren.

  1. Inschrijvingsbewijs (scans van beide zijden)
  2. Alle gegevens van de bestuurder: Adres en telefoonnummer waarop je te bereiken bent.
  3. Eventueel alle gegevens van het bedrijf dat de motorhome heeft gekocht of geleased. 
2) Uiterst belang van waterdichtheidscontroles

Het is cruciaal om jaarlijks de waterdichtheid van je camper te laten controleren, vooral als je wilt profiteren van de verlengde garantieperiode die sommige campermerken aanbieden.

Hoewel de periodieke controles zelf niet onder de garantie vallen, biedt de garantie wel dekking voor eventuele reparaties bij schade door waterinfiltratie. Om de controle efficiënt te laten verlopen, word je vriendelijk verzocht om alle kasten, lades, koffers en andere opslagruimtes die grenzen aan het plafond of de vloer leeg te maken voordat je de camper binnenbrengt.

Dit stelt de technieker in staat een optimale controle uit te voeren. Een waterdichtheidscontrole duurt ongeveer een 1 à 2 uur en de prijzen variëren per merk.

3) Werkplaats motorhome

Een motorhome is een uniek product dat veel aandacht vereist. Elk voertuig wordt grotendeels met de hand op maat gemaakt en is onderhevig aan verschillende omgevingsfactoren en zware belastingen. Om ervoor te zorgen dat je motorhome perfect bij je past, is het noodzakelijk dat onze experts deze aanpassen en finetunen. Samen zorgen we ervoor dat je motorhome een betrouwbare metgezel wordt voor al je avonturen, zodat je jarenlang zorgeloos kunt rijden.

 

4) Onderhoud en herstellingen

Voor nazicht, onderhoud en herstellingen van het onderstel, inclusief alles onder de motorkap, kun je terecht bij je lokale garagehouder van het betreffende merk (Ford, Fiat, Citroën, ...). Let op: het is ten zeerste verboden voor dealers om aan de motor te werken, vooral tijdens de garantieperiode. Dit is uitsluitend voorbehouden aan de officiële garagehouder.

5) Belangrijke contactpersonen

Het is altijd nuttig om de onderstaande contactpersonen aan je adresboek toe te voegen:

Je kunt ons natuurlijk ook bereiken via sociale media of de invulformulieren op de website.

Urbano Motorhomes
Post by Urbano Motorhomes
1-jun-2024 13:16:52

 

© 2024 Mobility Solutions BV  |  Ondernemingsnummer: Be 0837.210.166  | Disclaimer - Privacy policy