Digitale Persmap

Bedrijfsfiche:

Urbano Motorhomes (ook wel de bvba Mobility Solutions genaamd) is sinds 1979 verbonden met de wereld van motorhomes - officieel de taalkundig erkende term voor mobilhomes en zwerfwagens. Het bedrijf met hoofdvestiging in Oostende en een tweede vestiging in Aarschot groeide gestaag en is op vandaag officiële verdeler en invoerder van een tiental Europese merken: Roller Team, Bavaria, Mobilvetta, Eura Mobil, Livingstone, Carthago, Laika, Autostar, Notin, Challenger en Randger.

Urbano Oostende: Torhoutsesteenweg 581 - B8400 Oostende
059 55 40 01 -info@urbano.be - deze showroom is zeven dagen op zeven open, behalve op kerstdag en nieuwjaar.

Urbano Aarschot: Ter heidelaan 51 - B3200 Aarschot
016 35 94 40 - aarschot@urbano.be - deze showroom is zeven dagen op zeven open, behalve op kerstdag en nieuwjaar.

Website:  www.urbano.be

 

Persbericht: Urbano Motorhomes opent nieuwe showroom in Aarschot.

Urbano bestaat 40 jaar en is een belangrijke speler op de markt van de motorhomes. Om de klanten een optimale ervaring te kunnen bieden heeft Urbano nu geïnvesteerd in een spiksplinternieuwe showroom en werkplaats in Aarschot.

“Met een motorhome kan je vertrekken wanneer je wilt. Als de zon niet wil schijnen op je bestemming rij je gewoon een stuk verder.  Een motorhome is daarmee bijna synoniem voor een geslaagde vakantie” aldus Paul Dendooven, zaakvoerder bij Urbano Motorhomes. “Ook wij merken in ons bedrijf een toegenomen interesse. Onze vestiging is Oostende, de grootste van het land, barst stilaan uit zijn voegen.

“De laatste maanden werd daarom hard gewerkt om de vestiging in Aarschot volledig te vernieuwen. Vaak kregen we de vraag van passanten op de Ter Heidelaan, wanneer de showroom opengaat. We kunnen nu met veel trots zeggen dat deze nieuwe toonzaal opengaat voor het grote publiek en onze trouwe klanten op 29 maart 2019. Wat natuurlijk gepaard zal gaan met feestelijke aangelegenheden. Iedereen is dan van harte welkom.”

Een ideale ligging

“Het is trouwens geen toeval dat we voor Aarschot hebben gekozen”, aldus Paul Dendooven. "We leggen als bedrijf de lat hoog en onze nieuwe showroom met atelier moest aan heel wat criteria voldoen.”

"Wij hebben klanten over heel België. Aarschot is met zijn centrale ligging dichtbij de snelweg ideaal voor ons. Het treinstation bevindt zich op wandelafstand.

Het is ook een omgeving met veel groen en een mooie natuur. Motorhomeliefhebbers zijn echte levensgenieters en weten dit dus zeker te appreciëren.

Niet onbelangrijk is ook dat we in de streek van Aarschot gekwalificeerd personeel kunnen vinden. Ons service center staat technisch op een hoog niveau en mensen met kennis van zaken zijn voor ons zeer belangrijk. Met de vestiging in Aarschot zijn we klaar voor de toekomst.”

Meer dan gewoon een showroom

De vestiging in Aarschot staat voor een totaalbelevenis. In de toonzaal vinden klanten de 10 sterkste Europese motorhome-merken. “Maar er is veel meer. We organiseren regelmatig infosessies in het kader van de Urbano Academy, leuke evenementen en VIP-avonden. We beschikken ook over overnachtingsplaatsen voor motorhomes. Een bezoek brengen aan deze showroom loont dus altijd de moeite!”

De nieuwe vestiging in Aarschot is gelegen in de Ter Heidelaan 51 en is ook open op zaterdag en zondag.
Gratis inschrijven voor acties en evenementen kan via de website urbano.be

 

AFTER MOVIE OPENING AARSCHOT

Enkele cijfers en feiten:

  • meer dan 40 jaar ervaring waarvan 20 jaar als marktleider ten dienste van de klant
  • Oostende en Aarschot: 2 centraal gelegen verkooppunten die functioneren als 1 bedrijf, goed voor samen 35.000 m² motorhomeplezier
  • De grootste merken: Exclusieve invoerder van 10 Europese topmerken: Autostar, Bavaria, Carthago, Challenger, Laika, Mobilvetta, Notin, Roller Team, Randger en Eura Mobil
  • Ongeziene service na verkoop: Met wisselstukken rechtstreeks besteld bij de invoerder aan zeer scherpe prijzen
  • Altijd open: Toonzalen en telefonische bijstand 7/7 open! Werkplaats 6/7 open.
  • Nr 1 in tweedehands: De ruimste selecte uit de beste tweedehands motorhomes met een 75 punten checklist.
  • Nr 1 in verhuur: Meest dynamische en aantrekkelijke verhuurvloot uit de sector met meer dan 25 wagens vertrekkensklaar.
  • Nr 1 website: Gebruiksvriendelijke en interactieve website boordevol informatie, weetjes en een maandelijkse nieuwsbrief.
  • Meer dan 93% klantentevredenheid.

 

Historiek:

Urbain Dendooven startte in 1979 een bedrijf, waar hij de constructies van mobilhomes voor zijn rekening nam. De wisselstukken kwamen grotendeels uit Italië.
Met wat fantasie bouwde hij tegelijk zijn eigen voornaam Urbain om naar een bedrijfsnaam die wat meer Zuiders, Italiaans klinkt. Urbano was geboren.

Toentertijd ging de modale burger nog veel meer met de caravan op reis. Urbain zag een gat in de markt en bouwde motorhomes. Men kan hem een baanbreker,
een pionier noemen. Zijn zoon Paul is in het bedrijf opgegroeid. Hij heeft de evolutie van caravan tot motorhome meegemaakt. Zijn ervaring, kennis en netwerk,
zowel op technisch als op commercieel vlak, zorgden ervoor dat toen de motorhome aan belangstelling groeide – we spreken eind de jaren ’80- begin ’90 –
Paul klaar was voor een nieuwe trend in de reismarkt.

Hij lanceerde zijn eigen merk: Urbano Freedom

Naarmate de tijd, de evolutie en de techniek vorderde, hield Urbain het als constructeur voor bekeken. Ook op dit vlak werd het ambachtelijke werk naar de
geschiedenis verwezen. Een nieuw hoofdstuk voor Urbano brak aan. Door zijn ervaring en expertise evolueerde Urbano als verdeler en invoerder van
verschillende Europese merken. Momenteel gaat het bedrijf er prat op verdeler te zijn van tien verschillende merken, van onder meer Duitse en Franse makelij.
Concreet betekent dit, dat het alle herstellingen en garanties aan motorhomes doet en een service voor
volledige assistentie – zeven dagen op zeven, 24 uur op 24 – garandeert.

“Het is belangrijk dat mensen tevreden zijn. Valt een vakantie met de motorhome mee, dan overwegen mensen al gauw de aankoop van een eigen exemplaar”, spreekt de zaakvoerder uit ervaring. “Het is onze taak om op de wensen van de klanten in te spelen. Mensen kiezen precies voor een reis met een motorhome omdat ze
files, luchthaventoestanden, wachttijden, zelfs gevaar voor aanslagen,… willen vermijden. Reizen met de motorhome biedt veel meer vrijheid. De klanten worden nu
eenmaal veeleisender. Wij willen daar graag op inspelen en drijven onze service steeds meer op. Feit is dat de nieuwste motorhomes volledig autonoom op vlak
van stroom en water functioneren.

"Wil de klant zonnepanelen of een tv met satelietverbinding, dan maken wij dit klaar.” “Al naar gelang het budget biedt Urbano een gamma van tweedehandse tot nieuwe motorhomes aan. Dat kan van heel klein – eigenlijk een ingerichte bestelwagen voor één tot twee personen – tot een groots, heel luxueus vakantiehuis op wielen, met
prijzen die variëren van 39.995 tot 150.000 euro. Voor de grootste, luxe hotelwagens is evenwel een rijbewijs C nodig." Paul Dendooven

Veertig jaar:

Naar aanleiding van het veertigjarige bestaan van Urbano pakt men uit met een ‘Happy 40 Anniversary Pack’. Klanten die dit voorjaar beslissen om een motorhome te kopen, kunnen genieten van 40 procent korting op accessoires. Een bezoekje aan de showroom wordt beslist de moeite waard.

Urbano is nog steeds een eenmanszaak. Paul Dendooven wordt door een groot team van medewerkers omringd. Een uitgebreide equipe van verkopers, bedienden, technische dienst, een diensthoofd leveringen en een diensthoofd herstellingen – goed voor in totaal een veertigtal man – zorgt ervoor dat de klant niets tekort komt.
En nog elke dag denkt het bedrijf vooruit. Urbano wil een dynamisch bedrijf zijn en blijven investeren in nieuwe technieken, een spuitafdeling en magazijn, en als kers op de taart het nieuwe filiaal in Aarschot.

“We vonden het belangrijk om in het centrum van het land ook een bedrijf te hebben. Klanten van het binnenland hoeven dan niet altijd naar de kust te komen voor onderhoud of nazicht. We beleven dynamisch vooruitkijken, en evolueren mee met de tijd en de wensen van de klanten.” Paul Dendooven

Interesse?
Contacteer ons